Egzotyka z komórką
- Rozmowa z Mirą Nair, hinduską reżyserką Egzotyka z komórką
W filmie oglądamy przepych, mimikrę, iście baśniowy rytuał, słuchamy obrzędowych nagrań hinduskich chórów
(c) SPINKA
Po "Kamasutrze" trafił na polskie ekrany kolejny film Hinduski Miry Nair - "Monsunowe wesele". Ten barwny fresk nagrodzony przed rokiem weneckim Złotym Lwem urzeka egzotyką Wschodu, kunsztem i rozmachem realizatorskim, ale oprócz wspomnianych walorów ma jeszcze ten, że oferuje widzowi niebanalne spojrzenie na zmieniającą się obyczajowość epoki telefonu komórkowego.
Pomysł filmu narodził się na prawdziwym hinduskim ślubie siostry reżyserki, ale jak w przypadku arcydzieła Wyspiańskiego stanowiło ono jedynie inspirację dla fabuły "Monsunowego wesela". Biznesmen z Delhi wydaje najmłodszą córkę Aditi (świetna Vasundhara Das) za syna zaprzyjaźnionego hinduskiego przedsiębiorcy z USA - Hemanta (Parvin Dabas). Głowy rodów wcześniej ubiły interes, ustaliły wysokość posagu i program ceremonii zaślubin. Do Delhi zjechali z całego świata liczni krewni. Uroczystość przygotowuje armia pomocników. W ogrodzie robotnicy wznoszą wielki rytualny namiot. Emocje rosną, telefony komórkowe prawie nie milkną. Tylko nowożeńcy, choć już nie najmłodsi, nie mieli
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta