Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Francuskie agencje reklamowe po kryzysie

04 stycznia 1995 | Media, Internet | PK

Francuskie agencje reklamowe po kryzysie

Z sześciu liczących się w świecie w roku 1990 francuskich agencji reklamowych zostały dzisiaj tylko trzy: Euro-RSCG, Publicis-FCB i BDDP. Jest to m. in. efektem kryzysu gospodarczego kilku ostatnich lat, który szczególnie mocno dotknął właśnie francuskie agencje reklamowe.

Euro-RSCG i Publicis-FCB, dwie największe europejskie agencje reklamowe, zawdzięczają zresztą utrzymanie swej pozycji wchłonięciu kilku mniejszych agencji reklamowych. Kryzys gospodarczy początku lat 90. spowodował m. in. silne umiędzynarodowienie się rynku reklamowego. O ile wielkie agencje reklamowe jeszcze bardziej wzmocniły swoją pozycję, m. in. dzięki uwtorzeniu swych filii we wszystkich większych państwach, o tyle wiele mniejszych agencji reklamowych -- dotyczy to także większości agencji francuskich -- nie mających tych możliwości, musiało po prostu ogłosić bankructwo. Liczba agencji reklamowych we Francji spadła od 1990 r. o prawie 20 proc. , a zatrudnienie w agencjach reklamowych aż o 25 procent.

Spowodowany kryzysem gospodarczym spadek dochodów z ogłoszeń reklamowych i silniejsza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 366

Spis treści
Zamów abonament