Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pożegnanie z "Nysą"

04 stycznia 1995 | Ekonomia | IT

Zakłady Samochodów Dostawczych w Nysie

Pożegnanie z "Nysą"

Ostatnia nysa nosiła numer 380575 i zjechała z taśmy w lutym ub. roku. Samochód przekazano do Domu Aktora w Skolimowie. Podczas zamknięcia produkcji nysy, niejednemu pracownikowi łza zakręciła się w oku. Sentyment nie przesłonił jednak faktów dobrze znanych kadrze inżynieryjnej przedsiębiorstwa. -- Nysa była samochodem przestarzałym; o jakości nie odpowiadającej wymaganiom klientów; pojazdem, o którym w firmie mówiono, że "wstyd jest go produkować w końcu XX stulecia".

Obecnie nyskie zakłady produkują polonezy typu truck. Podpisany we wrześniu ub. roku kontrakt z francuskim Citroenem przewiduje rozpoczęcie montażu dostawczego samochodu C 15 w połowie tego roku. Prowadzona teraz modernizacja lakierni kosztem ponad 100 miliardów starych zł otwiera przed zakładami nowe perspektywy. Firma chciałaby wrócić na rynki wschodnie, zwiększyć eksport. W przeszłości na eksport szło ponad 52 procent produkcji.

Sierra Leone i inni

Historia zakładów w Nysie rozpoczyna się w 1948 roku, gdy na terenie poniemieckich koszar uruchomiono produkcję mebli stalowych. Następnie fabryka robiła nadwozia do lublina i stara, aby wreszcie w 1958 roku doczekać się wytworu myśli swoich inżynierów. Dostawcza nysa oraz jej specjalistyczne...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 366

Spis treści
Zamów abonament