Pożegnanie z "Nysą"
Zakłady Samochodów Dostawczych w Nysie
Pożegnanie z "Nysą"
Ostatnia nysa nosiła numer 380575 i zjechała z taśmy w lutym ub. roku. Samochód przekazano do Domu Aktora w Skolimowie. Podczas zamknięcia produkcji nysy, niejednemu pracownikowi łza zakręciła się w oku. Sentyment nie przesłonił jednak faktów dobrze znanych kadrze inżynieryjnej przedsiębiorstwa. -- Nysa była samochodem przestarzałym; o jakości nie odpowiadającej wymaganiom klientów; pojazdem, o którym w firmie mówiono, że "wstyd jest go produkować w końcu XX stulecia".
Obecnie nyskie zakłady produkują polonezy typu truck. Podpisany we wrześniu ub. roku kontrakt z francuskim Citroenem przewiduje rozpoczęcie montażu dostawczego samochodu C 15 w połowie tego roku. Prowadzona teraz modernizacja lakierni kosztem ponad 100 miliardów starych zł otwiera przed zakładami nowe perspektywy. Firma chciałaby wrócić na rynki wschodnie, zwiększyć eksport. W przeszłości na eksport szło ponad 52 procent produkcji.
Sierra Leone i inni
Historia zakładów w Nysie rozpoczyna się w 1948 roku, gdy na terenie poniemieckich koszar uruchomiono produkcję mebli stalowych. Następnie fabryka robiła nadwozia do lublina i stara, aby wreszcie w 1958 roku doczekać się wytworu myśli swoich inżynierów. Dostawcza nysa oraz jej specjalistyczne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta