Znikną składki brane z sufitu
Znikną składki brane z sufitu
Rzecznik ubezpieczonych powoływany jest przez ministra finansów na 4 lata. Funkcję tę drugą kadencję pełni dr Stanisław Rogowski. Do jego kompetencji należy reprezentowanie i ochrona konsumenckich interesów ubezpieczonych, opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących ubezpieczeń, informowanie organu nadzoru o nieprawidłowościach w pracy ubezpieczycieli, inicjowanie i prowadzenie działalności edukacyjno-informacyjnej. W 2001 r. wpłynęło do rzecznika 2866 skarg (o 18 proc. więcej niż w roku poprzednim). Najwięcej dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych, w tym 1069 obowiązkowych OC, 349 ubezpieczeń na życie, 162 ubezpieczeń mienia (od ognia, zalania, kradzieży, włamania), 99 od następstw nieszczęśliwych wypadków. Najczęstszymi przyczynami skarg jest odmowa wypłacenia odszkodowania (świadczenia), spór o jego wysokość, opieszałość w likwidacji szkody. W 2001 r. w wyniku interwencji rzecznika ubezpieczyciel uznał zasadność 521 skarg. Codziennie zgłasza się do biura rzecznika 40 do 50 osób z prośbą o pomoc lub poradę.
Czy rzecznik ma jakąś czarną listę ubezpieczycieli, na których najczęściej skarżą się konsumenci?
STANISŁAW ROGOWSKI: Nie prowadzę takiej listy, bo rynek ubezpieczeniowy nie jest już tak "dziki" jak na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta