Co kupuje drugi odbiorca
Co kupuje drugi odbiorca
Telekomunikacja, po bankach i instytucjach finansowych, jest w Polsce drugim największym odbiorcą informatyki. W ubiegłym roku firmy telekomunikacyjne wydały na nią 1,8 mld zł. Inna kwestia, że była to konieczność - bez informatyki rozwój dzisiejszej łączności w ogóle nie byłby możliwy.
Pod względem technicznym nastąpiło przeniknięcie się telekomunikacji i informatyki, coraz trudniej więc określić, czym są inwestycje informatyczne w telekomunikacji. Specjaliści od analiz rynkowych przyjęli, że są to zakupy komputerów i cyfrowych urządzeń transmisji danych (takich jak np. routery, koncentratory), zakupy oprogramowania (systemów zarządzania, CRM, obsługa WAP, billing i in.), inwestycje w okablowanie sieci lokalnych LAN oraz inne okablowanie dostępowe, budowane wyłącznie na potrzeby transmisji cyfrowej. Do inwestycji informatycznych zalicza się także zakup tradycyjnych usług informatycznych, konsultacji, serwisu oraz szkoleń. Przyjęto natomiast nie zaliczać zakupów: central abonenckich, aparatów telefonicznych - również cyfrowych, okablowania miedzianego i światłowodowego.
PRODUKTY I USŁUGI 200 FIRM
W ocenie warszawskiej firmy analitycznej DiS wartość inwestycji informatycznych operatorów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta