Jak dobrze sprzedać nasz kraj
Jak dobrze sprzedać nasz kraj
ANDRZEJ BYRT
Pan dr Jacek Kucharczyk z Instytutu Spraw Publicznych reaguje na opublikowane w artykule "Jak sprzedaje się Polskę" ( "Rz" 194, 21.08.2002 r .) informacje, że jedynie Instytut Marki Polskiej przeprowadził dotychczas badania obrazu Polski za granicą ("Jak sprzedaje się Polskę", "Rz" 195, 22.08.2002 r .). Przypomina słusznie o tym, iż badania takie przeprowadził m.in. także jego Instytut. Istotnie, ISP prowadził je z własnej inicjatywy, ale również na zlecenie MSZ, które udostępniło swoje analizy materiałów prasowych, i KBN, który owe badania finansował.
W odpowiedzi na rosnące w kraju zainteresowanie tą tematyką, w ciągu kilku lat zrealizowano w Polsce wiele tego typu analiz siłami instytucji publicznych i organizacji pozarządowych czy instytutów naukowych, i w tym sensie prawdziwa jest teza autora listu, że nie mamy do czynienia z brakiem wiedzy czy dyskusji. Autor wszakże konkluduje, że za wiedzą nie idą działania na rzecz pozytywnej zmiany naszego zagranicznego wizerunku, czego jednym z efektów miałby być projekt nowego logo naszego kraju, który tę dyskusję wywołał, a który jest być może - jak dr Kucharczyk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta