Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak dobrze sprzedać nasz kraj

10 września 2002 | Publicystyka, Opinie | AB

Każdy z nas, na mniejszą lub większą skalę jest ambasadorem i promotorem Polski

Jak dobrze sprzedać nasz kraj

ANDRZEJ BYRT

Pan dr Jacek Kucharczyk z Instytutu Spraw Publicznych reaguje na opublikowane w artykule "Jak sprzedaje się Polskę" ( "Rz" 194, 21.08.2002 r .) informacje, że jedynie Instytut Marki Polskiej przeprowadził dotychczas badania obrazu Polski za granicą ("Jak sprzedaje się Polskę", "Rz" 195, 22.08.2002 r .). Przypomina słusznie o tym, iż badania takie przeprowadził m.in. także jego Instytut. Istotnie, ISP prowadził je z własnej inicjatywy, ale również na zlecenie MSZ, które udostępniło swoje analizy materiałów prasowych, i KBN, który owe badania finansował.

W odpowiedzi na rosnące w kraju zainteresowanie tą tematyką, w ciągu kilku lat zrealizowano w Polsce wiele tego typu analiz siłami instytucji publicznych i organizacji pozarządowych czy instytutów naukowych, i w tym sensie prawdziwa jest teza autora listu, że nie mamy do czynienia z brakiem wiedzy czy dyskusji. Autor wszakże konkluduje, że za wiedzą nie idą działania na rzecz pozytywnej zmiany naszego zagranicznego wizerunku, czego jednym z efektów miałby być projekt nowego logo naszego kraju, który tę dyskusję wywołał, a który jest być może - jak dr Kucharczyk...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2719

Spis treści

Listy

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament