Kara dla Procter and Gamble
Kara dla Procter and Gamble
Węgierskie biuro ds. konkurencji ukarało krajowy oddział Procter and Gamble karą w wysokości 10 milionów forintów (89, 290 USD) za nieuczciwą reklamę. Zachwalając w telewizyjnej reklamie swą pastę do zębów, Procter and Gamble zapewnia, że fluor w niej zawarty pomaga w zapobieganiu próchnicy, co jednak -- zdaniem agencji MTI, która poinformowała o incydencie -- nie jest wcale dowiedzione. Biuro ds. konkurencji postanowiło włączyć się do akcji, ponieważ miejscowy oddział Colgate Palmolive złożył zażalenie. Nie wiedzieć czemu Procter and Gamble, który przecież zna doskonale reguły gry na światowych rynkach, nie wzorował się na kampanii reklamowej dwóch amerykańskich gigantów -- producentów napojów chłodzących -- nawzajem pokazujących przez jakiś czas, jakie to straszne męczarnie przechodził Michael Jackson pijąc "inną colę". Można było powiedzieć tak: "Nasza pasta jest najlepsza, a po używaniu innych wypadają zęby". Nie kupuj kota w worku!
D. W.