W rozsądny sposób i za rozsądne pieniądze
Jak wystawiać na targach
W rozsądny sposób i za rozsądne pieniądze
Rozmowa z Tadeuszem Makowskim, przedstawicielem targów we Frankfurcie nad Menem
Polska przeżywa nieprawdopodobny boom targowy. Targi organizuje się wszędzie, a firmy zasypywane są zachętami do wystawiania własnej oferty. Czy warto uczestniczyć w targach?
W dobrych targach na pewno tak. Ale jest też warunek: że są to targi odpowiednie dla nas, a my jesteśmy do nich przygotowani. Bez tego nie odniesiemy sukcesu, a więc nie spożytkujemy dobrze zainwestowanych tam pieniędzy. Wyjazd, zakup stoiska, wszystkie przygotowania dadzą rezultat wówczas, gdy będą to targi, na których spotykają się wszyscy najlepsi w naszej branży.
A więc nie radzi pan jeździć na wszystkie targi?
Jeśli nie wiemy dobrze, co to są za targi, radziłbym nie wykupywać od razu stoiska, lecz pojechać i zobaczyć, kto tam wystawia, co wystawia, na jakich zasadach. Tak samo ważne jest, kto odwiedza te targi i czy są to klienci, na których nam akurat zależy.
Kto na targach robi interes: organizatorzy, wystawcy, uczestnicy?
Trudno powiedzieć, czy lepszy interes robią ci, którzy biorą opłaty za metry kwadratowe powierzchni wystawienniczej, sami wystawcy czy może ci, którzy przyjeżdżają oglądać, kto co ma do zaoferowania i co się dzieje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta