Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Frustracje starych klientów

21 września 2002 | Ekonomia | EW

Zagraniczne banki są bardziej rygorystyczne w ocenie ryzyka kredytowego

Frustracje starych klientów

ELIZA WIĘCŁAW

Wejście zagranicznego inwestora do polskiego banku rodzi niezadowolenie wśród klientów korporacyjnych. Bardzo nie lubią oni gdy zmieniają się procedury obsługi. Szczególnie są niezadowoleni, gdy bank żąda od nich dodatkowych dokumentów, szczegółowych raportów dotyczących działalności firmy. A tak zwykle się dzieje, gdy zagraniczny bank przejmuje kontrolę nad krajowym.

- Zmiana właściciela może być szczególnie uciążliwa dla klientów, którzy korzystają z różnorakich produktów kredytowych - mówi Marek Kulczycki, prezes Deutsche Bank 24, a wcześniej szef Pierwszego Polsko-Amerykańskiego Banku (PPAB), w który zainwestowała belgijska grupa Fortis. - Zachodnie banki mają zupełnie inne zasady oceny ryzyka kredytowego. Są one bardziej rygorystyczne.

Większe rezerwy

W lipcu 2000 r., po przejęciu PPAB przez Fortis, zarząd banku zapowiedział jego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2729

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament