Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Granica pięciu procent

14 stycznia 2003 | Moje Auto | AP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Biopaliwa nie muszą oznaczać problemów dla właścicieli aut

Granica pięciu procent

  • Co to jest biopaliwo
  • Proalcool
  • Nie tylko bezwodny alkohol

FOT. MARIAN ZUBRZYCKI

Nowe samochody, przygotowane do zasilania paliwem alkoholizowanym, mają uszczelki i przewody wykonane z materiałów odpornych na alkohol. Bezpieczny dla niemodyfikowanych silników poziom dodatku etanolu nie powinien przekroczyć 5 procent.

Unia Europejska walczy z efektem cieplarnianym. Jedną ze strategii jest ograniczenie emisji CO2 do atmosfery. Transport drogowy, odpowiedzialny za ok. 10 procent emisji, także musi zmniejszyć swój udział w zanieczyszczaniu planety. Jedną z dróg prowadzących do tego celu jest wykorzystanie biopaliw.

Bez cieplarni

Unia zakłada, że - docelowo - w 2020 roku 20 procent paliw wykorzystywanych w jej krajach członkowskich musi pochodzić ze źródeł odnawialnych. Kraje kandydujące muszą w 2005 roku dodawać do paliw co najmniej 2 procent biopaliw. Poziom 5 procent powinien być osiągnięty nie później niż w 2009 roku.

Dodawanie alkoholu do paliwa nie jest niczym nowym. Eksperymenty z takim paliwem prowadzono m.in. w Polsce w latach trzydziestych i tuż po wojnie. Opracowana w latach osiemdziesiątych dyrektywa unijna zezwalała na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2822

Spis treści

Kolumna transportowa

Zamów abonament