Na razie bez ożywienia
Na razie bez ożywienia
Po co ten abonament - komentarz
ANITA BŁASZCZAK
Stacje radiowe i telewizyjne, a zwłaszcza telewizja publiczna, wyszły w 2002 roku zwycięsko z walki o reklamy - wynika z danych badającej rynek reklam firmy Expert Monitor. Trzeba jednak pamiętać, że te dane - liczone na podstawie cenników - nie uwzględniają często wysokich rabatów.
Według Expert Monitor w 2002 r. wartość całego rynku reklam wzrosła o 5,3 proc. do 9,6 mld złotych. Wydatki na reklamę radiową były w 2002 r. o 22 proc., a na telewizyjną o 5,6 proc. wyższe.
Choć szacunki Expert Monitor wyglądają świetnie, wielu przedstawicieli branży reklamowej ocenia, że to właśnie miniony rok był najtrudniejszy na rynku reklamowym, zwłaszcza dla prasy i stacji radiowych. Dane rynkowe nie uwzględniają bowiem rabatów, które niekiedy sięgają 70 - 80 proc. stawek podawanych w cennikach.
Bez zaskoczenia
- Ten cennikowy wzrost wydatków jest fikcyjny - podkreśla Jakub Bierzyński, szef zajmującego się planowaniem kampanii promocyjnych i zakupem reklam domu mediowego OMD Poland. Zarówno on, jak i przedstawiciele dwóch innych dużych domów mediowych: Starcom i Zenith Media szacują, że realny spadek przychodów z reklam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta