Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Na razie bez ożywienia

14 stycznia 2003 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Rynek reklamy Zarobiły radio i telewizja

Na razie bez ożywienia

Po co ten abonament - komentarz

ANITA BŁASZCZAK

Stacje radiowe i telewizyjne, a zwłaszcza telewizja publiczna, wyszły w 2002 roku zwycięsko z walki o reklamy - wynika z danych badającej rynek reklam firmy Expert Monitor. Trzeba jednak pamiętać, że te dane - liczone na podstawie cenników - nie uwzględniają często wysokich rabatów.

Według Expert Monitor w 2002 r. wartość całego rynku reklam wzrosła o 5,3 proc. do 9,6 mld złotych. Wydatki na reklamę radiową były w 2002 r. o 22 proc., a na telewizyjną o 5,6 proc. wyższe.

Choć szacunki Expert Monitor wyglądają świetnie, wielu przedstawicieli branży reklamowej ocenia, że to właśnie miniony rok był najtrudniejszy na rynku reklamowym, zwłaszcza dla prasy i stacji radiowych. Dane rynkowe nie uwzględniają bowiem rabatów, które niekiedy sięgają 70 - 80 proc. stawek podawanych w cennikach.

Bez zaskoczenia

- Ten cennikowy wzrost wydatków jest fikcyjny - podkreśla Jakub Bierzyński, szef zajmującego się planowaniem kampanii promocyjnych i zakupem reklam domu mediowego OMD Poland. Zarówno on, jak i przedstawiciele dwóch innych dużych domów mediowych: Starcom i Zenith Media szacują, że realny spadek przychodów z reklam...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2822

Spis treści

Kolumna transportowa

Zamów abonament