Brak decyzji w sprawie zwolnień lub upadłości Diory
Brak decyzji w sprawie zwolnień lub upadłości Diory
Dzierżoniowska Diora, przeżywająca załamanie finansowe i produkcyjne, ma szanse nie tylko na przetrwanie, ale i perspektywiczny rozwój. Tego jest pewny prezes Instytutu Rynku Elektronicznego, Robert Uklański. Dowodzi: Diora ma nowoczesne telewizory, magnetowidy i zestawy audio. Z częścią swoich produktów weszła na wymagający rynek niemiecki i sprzedaje je w sieci domów wysyłkowych. Przebije się na naszym rynku, w prawie 80 proc. opanowanym przez zagraniczne firmy w sektorze "audio", jeśli będzie umiała wypromować swoje towary. -- Z tego co wiem, brakuje jej pieniędzy na profesjonalny marketing. Należy oczekiwać, że znajdzie się chętny, który wesprze ją finansowo -- mówi Uklański. Szef IRE jest przekonany, że Diora, jak i podobne jej zakłady, będą musiały przejść taką samą drogę jak producenci polskich telewizorów, czyli warszawski Elemis i gdański Unimor.
Podobieństwa do rynku telewizyjnego
Firmy te jako pierwsze zareagowały na zmiany, które zaszły na polskim rynku po 1990 r. i były związane z gwałtownym napływem zagranicznych towarów elektronicznych -- tych słabych jak i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta