Michelin: dwa razy lepiej
Michelin: dwa razy lepiej
Michelin poprawił w 2002 r. zysk netto niemal dwukrotnie, o 96 proc., do 614 mln EUR z 314 mln, osiągając jeden z najlepszych wyników w ostatniej dekadzie.
Zanotował też zysk nadzwyczajny 75 mln ze sprzedaży nieruchomości w Ameryce Płn. Obroty zmalały o 0,8 proc. do 15,645 mld na skutek niekorzystnych kursów walutowych; bez tego wzrosły o 2,7 proc.
Grupa korzystała na konsekwentnym redukowaniu kosztów od prawie 3 lat. Plany poprawy rentowności w Europie od 1999 r. i w Ameryce od 2001 r. przyniosły efekty w 2002 r. W tym roku Francuzi zamierzają nadal poprawiać wyniki, mimo że trudności geopolityczne uniemożliwiają prognozowanie w liczbach. Michelin spodziewa się stabilnego rynku opon; surowce wprawdzie podrożeją, ale deprecjacja dolara zmniejszy tego skutki. (AFP, Reuters, DPA,. P.R.)