Jak uprzedzić nieuczciwych
Ochrona własnej marki i znaku
Jak uprzedzić nieuczciwych
Scenariusz w sprawach związanych z nielegalnym korzystaniem z własności intelektualnej innych przedsiębiorców jest z reguły podobny. Kilka lat współpracy, potem konflikt wywołany nieuprawnionym wykorzystaniem produktu czy znaku towarowego, kilkuletnia sprawa sądowa, w końcu wyrok - idący po myśli powoda, ale często nierekompensujący ogromu strat, jakie wyrządziło mu nieuprawnione korzystanie z jego marki.
Sprawa Rolniczej Spółdzielni Produkcyjnej "Powsinek" wygląda na typową. Przez kilka lat spółdzielnia inwestowała w tworzoną od podstaw markę - w jej przypadku było to produkt mleczarski, najpierw znany jako Masło Medium, a od 1995 r. zmieniony na Srebrne Medium. Produkcja i dystrybucja zostały zlecone innej firmie, a spółdzielnia skoncentrowała się na reklamie i promocji. Masło zdobywało nagrody i rynek. Po kilku latach produkt o identycznej nazwie wprowadził do obrotu jeden z dotychczasowych dystrybutorów, z łatwością wypierając z rynku pierwowzór, którego producent nie posiadał własnej sieci dystrybucji. Sprawa trafiła do Urzędu Patentowego i do sądu, gdzie po dwuletnim procesie roszczenia RSP "Powsinek" zostały uznane.
Sytuacje tego rodzaju w obrocie gospodarczym zdarzają się coraz częściej. Producenci w najlepszym wypadku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta