Nie wszyscy odczuli zastój na rynku
Sporo firm świetnie sobie radzi
Nie wszyscy odczuli zastój na rynku
Choć ostatnie lata przyniosły realny spadek wartości sprzedaży kosmetyków w Polsce, i tak sięga ona 4,7 mld złotych rocznie. Mimo recesji i zmniejszenia się przychodów wielu firm kosmetycznych, spora grupa świetnie sobie radzi, zwiększa sprzedaż i rynkowe udziały, inwestuje w nowoczesne fabryki i nowe produkty.
Według danych GUS w 2002 produkcją wyrobów kosmetycznych i toaletowych zajmowało się w Polsce aż 575 podmiotów, o 30 więcej niż rok wcześniej. Większość z nich (393) to osoby fizyczne. Wśród pozostałych 182 podmiotów są i spółki międzynarodowych koncernów, z których spora część rozwija produkcję w naszym kraju, i niewielkie rodzinne zakłady. Te ostatnie nie są w stanie konkurować z międzynarodowymi koncernami. Próbuje to natomiast robić - i to z dobrym skutkiem - kilka prywatnych firm, które osiągając 50 - 100 mln złotych rocznych przychodów inwestują w nowe produkty i fabryki.
Tymczasem realna sprzedaż kosmetyków spada. Jak wynika z danych badającej rynek firmy MEMRB, w 2002 r. nominalna jej wartość zwiększyła się o 1 proc. (do 4,69 mld zł) w porównaniu z 2001 r. (badania obejmują sieci handlowe i małe sklepy bez najdroższych ekskluzywnych perfumerii). Przy 1,9 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

