Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma usługi, nie powinno być faktury

29 marca 2003 | Prawo | AG

Rozmowa z Tomaszem Michalikiem, doradcą podatkowym w spółce Ernst & Young

Nie ma usługi, nie powinno być faktury

Jak powinien postąpić podatnik, który wystawił fakturę, a nabywca kwestionuje wykonanie usługi?

TOMASZ MICHALIK: Jeżeli usługa faktycznie nie została wykonana, to znaczy, że faktura została wystawiona przedwcześnie i powinna zostać usunięta z obrotu.

Czy wystawca mimo wszystko powinien zapłacić VAT wynikający z takiej faktury?

Nie. Przede wszystkim art. 33 ust. 1 ustawy o VAT. , który mógłby być ewentualną podstawą do tego typu żądań ze strony urzędów skarbowych, posługuje się terminem "sprzedaż". Nie jest on jednak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2886

Spis treści
Zamów abonament