Nie ma usługi, nie powinno być faktury
Nie ma usługi, nie powinno być faktury
Jak powinien postąpić podatnik, który wystawił fakturę, a nabywca kwestionuje wykonanie usługi?
TOMASZ MICHALIK: Jeżeli usługa faktycznie nie została wykonana, to znaczy, że faktura została wystawiona przedwcześnie i powinna zostać usunięta z obrotu.
Czy wystawca mimo wszystko powinien zapłacić VAT wynikający z takiej faktury?
Nie. Przede wszystkim art. 33 ust. 1 ustawy o VAT. , który mógłby być ewentualną podstawą do tego typu żądań ze strony urzędów skarbowych, posługuje się terminem "sprzedaż". Nie jest on jednak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta