Konieczna rewolucja
Konieczna rewolucja
Brytyjskie firmy świetnie prosperują na światowych rynkach. A jednak stają się coraz mniej konkurencyjne. Powinny fundamentalnie zmienić filozofię zarządzania. I pomóc im w tym powinno państwo.
Michael Porter, profesor Business School of Harvard University, opublikował 16 książek i około 90 artykułów na temat konkurencji, która stała się jego znakiem firmowym. Najważniejsza to "Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors", opublikowana w 1980 roku, dziś ma już 58. wydanie. Jednym z najbliższych współpracowników Portera jest prof. Jeffrey Sachs. Obaj pracują obecnie nad raportem o globalnej konkurencyjności. Profesor Porter doradzał rządom Nowej Zelandii, Indii, Kanady, Portugalii, Peru i Singapuru, a także firmom, m.in. DuPont, Entel, Navistar, Procter & Gamble, Royal Dutch Shell. Przede wszystkim jednak nadał kształt polityce ekonomicznej prezydenta Ronalda Reagana. Minimum interwencji rządu i niskie podatki, jakie wówczas wprowadził, ekonomiści określają jako "Porternomics".
Takie orzeczenie wydał profesor Michael Porter z Harvard Business School, guru przedsiębiorczości i jeden z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta