Wiosenny przypływ optymizmu
Wiosenny przypływ optymizmu
Wykres
W maju wyraźnie poprawiły się nastroje konsumentów: wskaźnik optymizmu wzrósł o 7 punktów, osiągając poziom zbliżony do grudniowych 77 pkt. Ocena klimatu gospodarczego poszła w górę o 12 pkt, a skłonność do zakupów - o cztery. Jednocześnie zwiększył się odsetek przekonanych, że obecnie jest dobry okres na kupowanie dóbr trwałego użytku. Wpłynęły na to nadzieje, związane z wejściem do Unii Europejskiej.
Wzrost WOK uspokoił obawy związane z dość systematycznym jego spadkiem w ostatnich sondażach Ipsos-Demoskop. Ta zamiana nastąpiła na wiosnę; klimatyczne paralele są przy analizie nastrojów konsumenckich całkowicie na miejscu, i to nie tylko z przyczyn natury psychologicznej. Wiosna to początek sezonu w rolnictwie i budownictwie (mniejsze bezrobocie), to także czas robienia porządków i związanych z tym zakupów. Rok temu podobny wzrost WOK nastąpił w kwietniu. Poprawę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)