Rok zmian
Wojciech Drzewiecki, Prezes firmy SAMAR
Wydaje się, że rok 2002 był rokiem przełomowym dla polskiego rynku samochodów osobowych, bo chociaż sprzedaż całoroczna wciąż była mniejsza niż rok wcześniej, to jednak zanotowany poziom spadku był już zdecydowanie niższy. Coraz lepsze wyniki drugiego półrocza spowodowały, że krzywa trendu, tworzona na podstawie dwunastomiesięcznych okresów sprzedaży, zaczęła wreszcie rosnąć.
W ciągu całego 2002 roku sprzedano 308 158 samochodów, tj. o 5,83 proc. (19 086 sztuk) mniej niż w poprzednim roku. W odniesiona do ilości mieszkańców, jest to ostatnie miejsce w rankingu sprzedaży na 1000 mieszkańców.
Początek 2003 roku zaczął się dobrze dla niemal wszystkich producentów oferujących swoje wyroby w Polsce. Wzrost sprzedaży samochodów prognozowany był przez wszystkich uczestników rynku, nikt jednak nie spodziewał się, że osiągnie on aż tak wysoki poziom....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta