Najważniejsze dobro klienta
Najważniejsze dobro klienta
MAŁGORZATA I MACIEJ CAPIKOWIE
Dobro klienta zlecającego brokerowi poszukiwanie ochrony ubezpieczeniowej jest dla niego wartością najwyższego rzędu.
Do firmy zgłosił się broker ubezpieczeniowy, oferując swoje usługi. Zapewniał, że dzięki jego pomocy firma zawrze korzystniejsze umowy ubezpieczenia, nie płacąc wyższych składek. Zapewniał o swoim profesjonalizmie. Jako dodatkowy argument potwierdzający bezpieczeństwo świadczonych przez siebie usług przedstawił polisę ubezpieczenia OC z wysoką sumą gwarancyjną. Firma przyjęła ofertę, udzielając brokerowi standardowego pełnomocnictwa na pośredniczenie przy zawieraniu umów ubezpieczenia. Współpraca między nimi przebiegała bezproblemowo do czasu, kiedy nastąpił dość poważny wypadek i firma poniosła wysokie straty. Wtedy okazało się, że zakład ubezpieczeń nie pokryje strat w całości.
Firma uznała, że gdyby broker wnikliwiej ocenił ryzyko, otrzymałaby odszkodowanie pokrywające stratę. Zwróciła się do zakładu ubezpieczeń, który wystawił brokerowi polisę OC, z żądaniem odszkodowania. Pojawiły się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta