Jak sporządzać i rozliczać faktury korygujące
Podatnik pyta, urząd odpowiada
Jak sporządzać i rozliczać faktury korygujące
Zarówno tydzień temu jak i dziś piszemy o zasadach wystawiania i rozliczania faktur korygujących. Oto jak na pytania podatników dotyczące takich korekt odpowiadały urzędy skarbowe - udzielając informacji w trybie art. 14a ordynacji podatkowej (pełna treść tych odpowiedzi zamieszczona jest na stronach internetowych poszczególnych izb skarbowych).
Podwyższenie ceny w związku z anulowaniem bonifikaty
Spółka zawarła porozumienie z nabywcą, że udzieli mu bonifikaty w cenie sprzedaży pod warunkiem przekroczenia w okresie rozliczeniowym (pół roku) planu zakupów węgla. Gdyby w następnym okresie zakupy narastająco nie przekroczyły ustalonego planu, wcześniej udzielone upusty miały być anulowane. Tak też się stało, w związku z czym wystawiono fakturę korygującą dotyczącą podwyższenia ceny towaru. Powstały jednak wątpliwości, kiedy spółka powinna ją ująć w swoim rozliczeniu.
Urząd skarbowy odpowiedział, że co do zasady w przypadku podwyższenia ceny fakturę korygującą należy ująć w rozliczeniu miesiąca, w którym podatnik otrzyma potwierdzenie jej odbioru przez nabywcę. Jednak w tej sytuacji korektę wystawiono w związku z anulowaniem wcześniej przyznanych upustów, które zgodnie z umową zawartą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta