Obawy przed bezrobociem
We wrześniu konsumenci stali się bardziej skłonni do zakupów
Obawy przed bezrobociem
Nastroje konsumentów ustabilizowały się we wrześniu, przede wszystkim na skutek ich większej skłonności do zakupów przy nieco gorszej niż w poprzednim miesiącu ocenie klimatu gospodarczego.
Poprawiły się nastroje wśród osób, których dochody zależą od budżetu, pogorszyły natomiast - wśród właścicieli i pracowników przedsiębiorstw prywatnych. Nieco większe niż w sierpniu są obawy o sytuację na rynku pracy, a choć ich wzrost nie jest duży, to następuje już trzeci kolejny miesiąc. Oczekiwania inflacyjne są stabilne.
Obliczany przez Ipsos wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) ma we wrześniu wartość 82 pkt.
Niepewni na rynku
Jeden z elementów nastrojów konsumenckich - skłonność do zakupów - już od pół roku powoli, ale...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta