Vademecum Rzeczpospolitej - Orientacja na klienta; Wdrażanie a certyfikacja systemów jakości; Specjalista z gwarancją; Glejt na wiarygodność; Dotacje na uzyskanie certyfikatu; Wykaz jednostek doradczych wdrażających systemy jakości
Orientacja na klienta Spis treści
Firma istnieje i rozwija się, jeśli sprzedaje swoje produkty czy usługi. Sprzedaje, jeżeli nie zawodzi klientów. Nie znaczy to, że jej produkty czy usługi są na najwyższym poziomie - to się wiąże z ceną, a nie każdego klienta stać na najwyższą jakość. Oznacza to natomiast, że oferuje się klientowi ściśle określony w ofercie wyrób lub usługę, wśród których nie ma lepszych i gorszych egzemplarzy. Ich zakup nie jest dla klienta loterią.
Doskonalące się urzędy
mgr inż. Wojciech Szwoch, prezes Polskiej Izby Handlu Zagranicznego - Certyfikacja
FOT. WOJCIECH JAKUBOWSKI/KFP
Do wdrażania systemów jakości nie zmusza urzędów administracji publicznej czy policji konkurencja rynkowa. Dla urzędu klientem jest interesant, który w różnych sytuacjach po prostu musi korzystać z jego usług.
Pojawiają się tu zatem motywy wyższego rzędu, dążenie do spełnienia oczekiwań społecznych co do zmiany misji urzędników. Urząd, który do niedawna był "władzą" na swoim terenie, powinien zacząć pełnić służebną rolę wobec interesantów. Zmiana "władzy publicznej" na "służbę publiczną" oznacza, że urzędnik powinien zacząć traktować petentów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta