Nie chcemy być 'tłustym kotem'
Kent Gustafsson, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego grupy Hennes &Mauritz, największego dystrybutora odzieży w Europie
Nie chcemy być "tłustym kotem"
Jak długo H&M przygotowywał się do wejścia na polski rynek?
KENT GUSTAFSSON: Przyglądaliśmy się Polsce przez kilka lat. Zawsze tak robimy. Trzeba zbadać rynek, poczuć go. Trzeba też poznać pewne podstawowe dane, wiedzieć jak się kraj rozwija, przyjrzeć się konkurencji. W ubiegłym roku uznaliśmy, że już czas.
Dlaczego teraz? Miało to związek z wejściem Polski do Unii Europejskiej?
Decyzję podjęliśmy wcześniej, ale oczywiście to jest istotny atut. Przede wszystkim uznaliśmy, że dużo zaczyna się dziać w Polsce, wchodzą tu nasi konkurenci. Prawie 40 mln mieszkańców sprawia, że Polska jest bardzo ważnym rynkiem. Mamy więc potencjał do dużej ekspansji.
W piątek H&M otworzył swój drugi sklep w Warszawie Jakie są dalsze plany rozwoju?
Do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta