Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie zmarnować czasu

23 września 2003 | Publicystyka, Opinie | JS

Media publiczne nie powinny konkurować z prywatnymi na rynku reklam, a docelowo nie nadawać ich w ogóle

Nie zmarnować czasu

Wczoraj: Pytanie o wizję - Włodzimierz Czarzasty

Polskie media elektroniczne zostały ukształtowane w oparciu o regulację prawną z końca 1992 roku. Jej celem miało być przekształcenie mediów państwowych w publiczne, stworzenie, przez rozdawanie koncesji, rynku prywatnych nadawców radiowych i telewizyjnych, powołanie regulatora tego rynku, którym stała się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Najważniejsze miało być jednak stworzenie przestrzeni wolnej debaty publicznej, między innymi przez oddzielenie świata polityki od świata mediów. Zasadniczo ustawa spełniła swoje zadanie. Nie udało się jednak oddzielić świata polityki od świata mediów w pożądanym stopniu.

Pobojowisko i nieufność

Zwłaszcza lewica, w miarę odzyskiwania wpływów w państwie od 1993 roku, zaczęła delegować do prowadzenia polityki medialnej osoby często skłonne do instrumentalnego traktowania mediów na rzecz wąsko pojętego interesu partyjnego i środowiskowego. Apogeum tego procesu nastąpiło już za rządów Leszka Millera. Lewica, mając poczucie monopolu władzy w Polsce, postanowiła gruntownie przemodelować reguły gry na rynku radiowo-telewizyjnym, by poszerzyć możliwości oddziaływania mediów publicznych,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3033

Spis treści
Zamów abonament