Za drogo i za trudno
Za drogo i za trudno
- Usługi bankowe będą tanieć - komentarz
Ceny w euro przelewów krajowych w wybranych państwach
Ceny usług bankowych w Polsce są wysokie, a niejasne procedury i regulaminy często powodują, że klientom trudno jest zadbać o swoje prawa - to wnioski z raportu "Zagrożenia dla konsumentów na rynku bankowości detalicznej w Polsce", przygotowanego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR).
Klienci zyskają na akcesji
Cezary Banasiński, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta
Z porównania bankowych ofert dla klientów detalicznych w Polsce i krajach Unii Europejskiej wynika, że u nas zakres usług jest węższy, niedostosowany do indywidualnych potrzeb przeciętnego konsumenta. Sytuacja ta systematycznie będzie się zmieniać po 1 maja 2004 r. Akcesja powinna być dodatkowym impulsem dla zagranicznych inwestorów zainteresowanych naszym sektorem bankowym. W rezultacie konsumenci będą mogli korzystać z coraz bogatszej, korzystniejszej również cenowo i bardziej przejrzystej oferty. Polskę dotyczyć będą również zmiany zachodzące w UE. W chwili obecnej poważnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta