Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Za drogo i za trudno

02 października 2003 | Ekonomia | AM

UOKiK Regulaminy i oferty banków niedostosowane do potrzeb konsumentów

Za drogo i za trudno

  • Usługi bankowe będą tanieć - komentarz

Ceny w euro przelewów krajowych w wybranych państwach

Ceny usług bankowych w Polsce są wysokie, a niejasne procedury i regulaminy często powodują, że klientom trudno jest zadbać o swoje prawa - to wnioski z raportu "Zagrożenia dla konsumentów na rynku bankowości detalicznej w Polsce", przygotowanego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR).

Klienci zyskają na akcesji

Cezary Banasiński, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta

Z porównania bankowych ofert dla klientów detalicznych w Polsce i krajach Unii Europejskiej wynika, że u nas zakres usług jest węższy, niedostosowany do indywidualnych potrzeb przeciętnego konsumenta. Sytuacja ta systematycznie będzie się zmieniać po 1 maja 2004 r. Akcesja powinna być dodatkowym impulsem dla zagranicznych inwestorów zainteresowanych naszym sektorem bankowym. W rezultacie konsumenci będą mogli korzystać z coraz bogatszej, korzystniejszej również cenowo i bardziej przejrzystej oferty. Polskę dotyczyć będą również zmiany zachodzące w UE. W chwili obecnej poważnie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3041

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament