Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Biznes z luksusowym napędem

06 października 2003 | Ekonomia | ZL
źródło: X00064
źródło: Fotoarchiwum
źródło: Fotoarchiwum

Za reprezentacyjny odrzutowiec trzeba zapłacić 30 mln USD, za limuzynę Maybach ponad 400 tys. euro

Biznes z luksusowym napędem

Wnętrze luksusowej limuzuyny Maybach wartej 400 tysięcy euro

FOT. (C) REUTERS

W Polsce co roku przybywa kilkanaście samolotów i śmigłowców, w tym 4 - 5 nowych ekskluzywnych latających limuzyn. Prywatna flota liczy już w kraju 300 dyspozycyjnych statków powietrznych. Najdroższy, wart ok. 30 mln USD, odrzutowiec Gulfstream IV SP należy do Jana Kulczyka.

- Przedsiębiorcy korzystający z samolotów zyskują na czasie, w powietrzu są też bezpieczniejsi niż na krajowych drogach. Coraz częściej wynajmują śmigłowce, by z powietrza ocenić zalety nieruchomości i znaleźć np. lepszą lokalizację dla supermarketu - mówi Zbigniew Niemczycki, właściciel Air White Eagle, jednej z czterech w centralnej Polsce firm oferujących usługi powietrznych taksówek.

Najdroższy, wart ok. 30 mln USD, prywatny odrzutowiec Gulfstream IV SP należy do Jana Kulczyka.

FOT. RAFAŁ GUZ

Zbigniew Niemczycki miał pierwszy w kraju prywatny helikopter, dziś jego firma zarabia na usługach air taxi

FOT. PIOTR KOWALCZYK

- Recesja spowodowała na całym świecie zmniejszenie obrotów, ale rynek...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3044

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament