Vademecum Rzeczpospolitej: Zamówienia publiczne. Co się zmienia od 20 października. Czytelnicy pytają, ekspert odpowiada: Kto i dlaczego wypadnie z przetargu; Komentarz: Arbiter to nie reprezentant
Kto i dlaczego wypadnie z przetargu Spis treści
Na pytania czytelników odpowiada Jarosław Jerzykowski, dyrektor departamentu prawnego w Urzędzie Zamówień Publicznych.
NAJNOWSZE ZMIANY
Jak w związku z najnowszą zmianą ustawy o zamówieniach będą wyglądać kwestie dotyczące dotychczasowego art. 3a, czyli tzw. agregowania zamówień. Czy skreślenie tego przepisu będzie znaczyło, że nie trzeba będzie robić planów? Jeśli tak, to co stanie się z obowiązkiem ogłoszeń o planowych zamówieniach zgodnie z art. 14c ustawy?
- Mamy do czynienia z dwoma różnymi instytucjami. Jeśli chodzi o wyrażony w art. 3a ustawy o zamówieniach obowiązek tzw. agregowania zamówień, to rzeczywiście nie wejdzie on w życie. Na podstawie nowelizacji z 2001 r. wejście w życie art. 3a zostało zawieszone do stycznia 2004 r. W ostatniej nowelizacji ustawy o zamówieniach publicznych (DzU z 2003 r. nr 165, poz. 1591) w całości został on skreślony. Nie będzie więc obowiązku agregowania zamówień na podstawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. W to miejsce został przewidziany nowy artykuł 3d, na podstawie którego został przygotowywany projekt rozporządzenia dotyczącego obliczania wartości przedmiotu zamówienia. Odwołuje ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta