Impreza wysokiego ryzyka
Impreza wysokiego ryzyka
(c) GRZEGORZ HAWAŁEJ
RZ: Tegoroczny Dialog ma hasło: "Czy jesteśmy świadkami narodzin nowego teatru?". To intrygujący tytuł. Czy powstał z potrzeby przyciągnięcia publiczności, czy jest diagnozą sytuacji?
KRYSTYNA MEISSNER: - Narodziny to nieadekwatne słowo, ponieważ sugeruje, że coś zmienia się w jednej chwili. Impulsem było przekonanie, że jesteśmy świadkami procesu wyłaniania się nowego języka teatralnego, którego powstawanie łączy się z tematami poruszanymi przez współczesny teatr. Dręczy mnie pytanie, czy w związku ze zmianą publiczności, jaka nastąpiła w ostatnim dziesięcioleciu, zmienia się teatr i język, jakim się on posługuje? Nie wiem, czy festiwalowe przedstawienia pozwolą na sformułowanie odpowiedzi. I czy uda nam się tę odpowiedź precyzyjnie zdefiniować.
Potrafi pani wskazać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta