Więcej pieniędzy i odpowiedzialności
Więcej pieniędzy i odpowiedzialności
Po 1 maja sieć dróg w Polsce ani ich oznakowanie nie zmienią się. Możemy natomiast liczyć, że przybędzie na nich maszyn i pracowników. Skala inwestycji powinna być znacznie większa niż w ostatnich latach.
Pod względem oznakowania dróg, ich numeracji oraz znaków drogowych po 1 maja nic się nie zmieni. Przynajmniej teraz nic na to nie wskazuje. W Europie nie istnieje jednolity system oznaczania dróg czy też ich numerowania, a zasady przyjęte w każdym kraju są akceptowane przez Wspólnotę. Wszystkie kraje unijne mają przywilej zachowania swych specyficznych zasad oraz regulacji dotyczących sieci dróg i Polska też będzie mogła je utrzymać. W naszym kraju jest 18,1 tys. km dróg krajowych, 29,6 tys. km dróg wojewódzkich oraz 312,6 tys. km dróg powiatowych i gminnych i data 1 maja na tę strukturę nie wpłynie. W przyszłości będą oczywiście następowały zmiany w sieci drogowej, ale nie będą podyktowane oczekiwaniami i nakazami Unii Europejskiej. Możliwe są także zmiany standardów dróg, ale i one podyktowane będą uwarunkowaniami lokalnymi, a nie wymogami Unii.
Koniec ISPA i Phare
Zasadniczo zmieni się natomiast sposób finansowania przez Unię...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta