Luksus do bólu
Luksus do bólu
(c) BMW
W połowie maja BMW zaczyna sprzedaż w Niemczech (w Polsce trochę później) auta serii 5 Touring, czyli kombi trzeciej generacji. Producent chwali się, że to eleganckie auto będzie idealnym partnerem w pracy, życiu rodzinnym i podczas wypoczynku. Zapewnią to - przemyślane w każdym calu - rozwiązania techniczne i wyposażenie przyprawiające bogactwem o zawrót głowy. Wszystko za cenę od 52 tys. euro (u nas od 232 tys. zł.)
Bawarska firma zaczęła produkować "piątki" w 1991 r. W ciągu pięciu lat sprzedała 125,7 tys. sztuk pierwszej wersji, w latach 1997-2003 zarzuciła świat 260 tysiącami aut wersji drugiej. BMW 5 trzeciej wersji jest kontynuacją sukcesu limuzyny, ale też dobrej tradycji z autem kombi, sięgającej roku 1988.
Nowe auto jest większe od poprzedniego: dłuższe o 38 mm, szersze o 46 i wyższe o 23 mm, wewnątrz pasażerowie z tyłu zyskali 3 cm, zaś waga dzięki zastosowaniu stali i aluminium zmalała o 50 kg. Zewnętrzna sylwetka to połączenie dynamiki (przód), wyrafinowanej elegancji (linia boczna) z elementami wyczynowymi (boczne okna opadające ku tyłowi jak w coup?). Auto jest napędzane czterema silnikami: dwoma benzynowymi 2,5 i 4,4 l i dwoma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta