Tlenki, dwutlenki i diesel
Tlenki, dwutlenki i diesel
(c) ROBERT PRZYBYLSKI
RZ: Wyzwaniem dla europejskich producentów samochodów jest ograniczenie emisji CO2 do 140 g/km do roku 2008. W jaki sposób BMW poradzi sobie z tym problemem?
BURKHARD GOSCHEL: Do osiągnięcia tego celu wiodą dwie drogi: wykorzystanie nowych technologii oraz produkcja mniejszych (a więc emitujących mniej CO2) modeli, jak Mini i BMW Serii 1. Musimy jednak pamiętać, że to klient ostatecznie decyduje, co wybierze. Jeżeli nasze produkty będą nieatrakcyjne i nie spełnią oczekiwań rynku, wówczas cały nasz wysiłek pójdzie na marne.
Jeżeli chodzi o nowe technologie, to zyskał akceptację silnik wysokoprężny. Jest on nie tylko oszczędny, ale pozwala także na dynamiczną jazdę. Wprowadzamy jesienią do sprzedaży silnik wysokoprężny "twinturbo", którego osiągi nie odbiegają od silników benzynowych o identycznej pojemności. Uważamy, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta