Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyraźny smak

20 kwietnia 2004 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Patrick Pelata, członek zarządu i wiceprezes Nissana, o europejskich planach marki

Wyraźny smak

FOT. ROBERT PRZYBYLSKI

Rok 2003 Nissan zakończył w Europie sprzedażą 489 680 aut, uzyskując ponad 13-procentowy przyrost. Jak ważny dla Nissana jest rynek europejski?

PATRICK PELATA: To około jedna szósta obrotów i podobny procent sprzedaży. W 2004 roku planujemy sprzedać na całym świecie nieco ponad 3 mln aut, z czego pół miliona w Europie. To najtrudniejszy, najbardziej wymagający rynek na świecie. Tutaj producenci niemieccy są u siebie. Europejczycy stawiają autom najwyższe wymagania, jeżeli chodzi o jakość, zarówno pod względem własności dynamicznych, jak i np. wykończenia wnętrz.

Czy rynek europejski jest dla Nissana dochodowy?

Już tak. Poprzednio traciliśmy w Europie pieniądze, ale od ubiegłego roku jesteśmy na plusie. Dlatego mogliśmy zmienić podejście do Europy - będziemy tutaj inwestowali w nowe produkty.

Klienci chwalili niezawodność Nissana, ale narzekali na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3207

Spis treści
Zamów abonament