Wyraźny smak
Wyraźny smak
FOT. ROBERT PRZYBYLSKI
Rok 2003 Nissan zakończył w Europie sprzedażą 489 680 aut, uzyskując ponad 13-procentowy przyrost. Jak ważny dla Nissana jest rynek europejski?
PATRICK PELATA: To około jedna szósta obrotów i podobny procent sprzedaży. W 2004 roku planujemy sprzedać na całym świecie nieco ponad 3 mln aut, z czego pół miliona w Europie. To najtrudniejszy, najbardziej wymagający rynek na świecie. Tutaj producenci niemieccy są u siebie. Europejczycy stawiają autom najwyższe wymagania, jeżeli chodzi o jakość, zarówno pod względem własności dynamicznych, jak i np. wykończenia wnętrz.
Czy rynek europejski jest dla Nissana dochodowy?
Już tak. Poprzednio traciliśmy w Europie pieniądze, ale od ubiegłego roku jesteśmy na plusie. Dlatego mogliśmy zmienić podejście do Europy - będziemy tutaj inwestowali w nowe produkty.
Klienci chwalili niezawodność Nissana, ale narzekali na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
