Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cenne działania wywiadowcze

21 maja 2004 | Dobra firma | WK

BADANIA RYNKU - KIEDY ROZPOCZĄĆ WSPÓŁPRACĘ Z INSTYTUTEM BADAWCZYM, CZY TO SIĘ OPŁACA

  • jak ZAMÓWIĆ BADANIE
  • OFERTA INSTYTUTÓW BADAWCZYCH dla firmy świadczącej usługi informatyczne
  • Jakie badanie i dla kogo zostało zamówione
Cenne działania wywiadowcze

Kiedy firma rozwija się, wprowadza na rynek nowy towar czy usługę, planuje zmianę strategii działania, nie powinna działać na oślep. Nie zawsze jednak przedsiębiorca jest w stanie sam obiektywnie ocenićâ czy jego oferta zostanie zaakceptowana przez klientów. W takiej sytuacji może on skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy badania rynku.

WOJCIECH KOKOCIŃSKI

Klientami agencji badań marketingowych w Polsce są przede wszystkim duże przedsiębiorstwa. Małe i średnie firmy przywiązują do badań niewielką wagę, chociaż mogą być one bardzo przydatne przy prowadzeniu nawet niedużego biznesu.

Według szacunków Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku udział firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie przekracza 7 proc. ogólnych wydatków na badaniaâ przy czym i tak w tej grupie dominują agencje reklamoweâ domy mediowe i firmy internetowe. Udział innych małych firm usługowych i produkcyjnych jest zupełnie symboliczny.

Największe agencje badawcze w Polsce potwierdzają, że spośród...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3232

Spis treści
Zamów abonament