Cenne działania wywiadowcze
- jak ZAMÓWIĆ BADANIE
- OFERTA INSTYTUTÓW BADAWCZYCH dla firmy świadczącej usługi informatyczne
- Jakie badanie i dla kogo zostało zamówione
Kiedy firma rozwija się, wprowadza na rynek nowy towar czy usługę, planuje zmianę strategii działania, nie powinna działać na oślep. Nie zawsze jednak przedsiębiorca jest w stanie sam obiektywnie ocenićâ czy jego oferta zostanie zaakceptowana przez klientów. W takiej sytuacji może on skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy badania rynku.
WOJCIECH KOKOCIŃSKI
Klientami agencji badań marketingowych w Polsce są przede wszystkim duże przedsiębiorstwa. Małe i średnie firmy przywiązują do badań niewielką wagę, chociaż mogą być one bardzo przydatne przy prowadzeniu nawet niedużego biznesu.
Według szacunków Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku udział firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie przekracza 7 proc. ogólnych wydatków na badaniaâ przy czym i tak w tej grupie dominują agencje reklamoweâ domy mediowe i firmy internetowe. Udział innych małych firm usługowych i produkcyjnych jest zupełnie symboliczny.
Największe agencje badawcze w Polsce potwierdzają, że spośród...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)