Negocjacje dla najlepszych
- idealny KLIENT
- ranking BRANŻ
- KOMENTARZ: Jak zadowolić bank
Aby uzyskać kredyt, małe i średnie przedsiębiorstwa muszą spełnić kilka dość ostrych kryteriów, nie tylko dotyczących ich sytuacji finansowej. A o negocjowaniu niższych marż firma, która nie wybija się ponad przeciętność, w zasadzie może tylko pomarzyć.
AGNIESZKA MORAWIECKA
Poprosiliśmy bankowców o wskazanie, jaka firma z sektora MŚP ma szanse na niższe prowizje i oprocentowanie przy zaciąganiu kredytu. Okazuje się, że banki oczekują od swoich klientów przede wszystkim zdolności kredytowej, rozumianej jako możliwość spłacania comiesięcznych zobowiązań z bieżących środków. Drugie ważne wymaganie dotyczy rodzaju i liczby zabezpieczeń. Banki zwracają także baczną uwagę na to, czy firma regularnie obsługuje płatności wobec innych podmiotów: ZUS, urzędu skarbowego oraz innych przedsiębiorców. Bez spełnienia tych podstawowych warunków w zasadzie nie ma co marzyć o kredycie.
To jednak dopiero początek drogi. Jednym z najważniejszych warunków niedotyczących bezpośrednio kondycji firmy jest posiadania przez nią rachunku i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)