Przegląd prasy
Handel we Francji: ceny muszą spadać
Ministrowi Nicolasowi Sarkozy udała się sztuka: po okrągłym stole przy drzwiach zamkniętych w resorcie finansów przedstawiciele supermarketów, kupcy i producenci byli zadowoleni przynajmniej z atmosfery i metody, jakimi minister usiłuje doprowadzić do obniżenia cen markowych towarów w supermarketach. Prezes Carrefour Daniel Bernard oświadczył nawet: "po raz pierwszy, gdy pojawia się problem, nie skończyło się na wskazaniu kozła ofiarnego". To znaczy, dużych placówek handlowych (...) Sarkozy potwierdził zamiar doprowadzenia do obniżki o 3 proc. od początku roku szkolnego cen markowych wyrobów powszechnego użytku i o 5 proc. od 2005 r. (...) Dla osiągnięcia tego celu proponuje zacząć od przerzucenia części marży wstecznych do przodu. Konkretnie, obie strony muszą obniżyć kwoty, jakich żądają sprzedający od producentów w ramach "współpracy handlowej" (np za miejsce na lepszej półce itp.) i podnieść o tyle samo klasyczne rabaty, np. za duże zamówienia. Chodzi o upusty z kwoty umieszczonej na fakturze wysyłanej przez producenta do dystrybutora, które zagrażają, że sprzedaż przyniesie straty, czego zabrania ustawa Gallanda....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta