Zagubiony w rzeczywistości
Zagubiony w rzeczywistości
19. MBP w cyfrach
Na otwarcie biennale w Wilanowie przybyło jak zwykle wielu entuzjastów plakatu
FOT. RAFAŁ GUZ
Na pozór nic się nie zmieniło. Do udziału w warszawskim Międzynarodowym Biennale Plakatu pretenduje niemal cały graficzny świat; samo uczestnictwo w pokonkursowej wystawie uważane jest za wyróżnienie, nagrody zaś uchodzą za przepustkę do plakatowej elity.
Złoty debiut: Franz Scholz z Niemiec
Jednak nie oszukujmy się, złote czasy plakatu dawno minęły. Dzisiejsza publiczność woli odmienne rodzaje ekspozycji oraz inne media. Niemniej warto przyjrzeć się tegorocznemu, 19. MBP, jak zwykle zorganizowanemu w wilanowskim Muzeum Plakatu - jak każdy międzynarodowy plastyczny przegląd daje pojęcie o tym, czym obecnie karmi się kultura.
Zadziwiające wybory
Nie pamiętam, żeby na jakimkolwiek wcześniejszym MBP panowała podobna nijakość. Jakby wszyscy autorzy dążyli do osiągnięcia wyrównanego, średniego poziomu. Nic nie powalało na kolana, mało co intrygowało, niewiele obiektów przyciągało uwagę. Jury miało trudne zadanie, co odzwierciedla werdykt. W dziale plakatów reklamowych nie przyznano żadnej nagrody, za to w kategorii kulturalnej i ideowej laury czterokrotnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta