Nie rozmawiam o pieniądzach
Nie rozmawiam o pieniądzach
FOT. (C) KARL FÖSTER/SALZBURGER FESTSPIELE
Kiedy zdecydował się pan spróbować szczęścia w świecie, nie w Polsce?
PIOTR BECZAŁA: Zaraz po dyplomie w akademii w Katowicach. Mogłem, co prawda, zabiegać o gliwicką operetkę czy operę w Bytomiu, ale niewiele zdołałbym osiągnąć przy moich ówczesnych umiejętnościach. Kształcono mnie w typowy sposób dla polskiej szkoły: nie miałem naturalnych wysokich dźwięków, więc śpiewałem role bardziej dramatyczne. Już na ostatnim roku studiów wiedziałem, że w tym nie mam szans, trzeba zacząć wszystko od nowa. Byłem zresztą po kilku kursach mistrzowskich, m.in. u Seny Jurinac w Szwajcarii, i ona też mi powiedziała: zapomnij wszystko, co ci wbijali do głowy.
W sobotę rozpoczął się festiwal w Salzburgu, potrwa do końca sierpnia. To obok Edynburga najstarszy i największy w Europie letni festiwal muzyczno-operowo-teatralny. Tegoroczny oficjalny program Salzburga to prawie 180 recitali, koncertów i spektakli dla ok. 350 tys. widzów. W nurcie teatralnym znalazły się m.in. premiery "Mewy" Czechowa i "Edwarda II" Marlowe'a, "Hamlet" po fińsku przygotowany przez helsiński Ryhm?teatteri oraz głośny spektakl "Kokaina" Franka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta