Więcej optymizmu
W sierpniu poprawiły się nastroje konsumentów
Więcej optymizmu
Zgodnie z oczekiwaniami, nastroje konsumentów poprawiły się w sierpniu. Obawy przed bezrobociem ustabilizowały się, a oczekiwania inflacyjne maleją w stałym tempie.
Trzypunktowy (do 82 pkt) wzrost wskaźnika optymizmu konsumentów nie jest wprawdzie zbyt duży, ale ma wyjątkowo solidne podstawy. Przede wszystkim zaobserwowane tendencje są spójne: zarówno skłonność do zakupów, jak i ocena klimatu gospodarczego zmieniały się tak samo jak główny wskaźnik. Utrzymał się wzrost odsetka planujących w najbliższym czasie zakupy dóbr trwałego użytku, rośnie także optymizm w kwestii cen, relatywnie dobrze postrzegamy perspektywy rozwoju rynku pracy.
Taką sytuację Ipsos przewidywał przed miesiącem: wzrost WOK potwierdza zatem trafność przyjętych założeń co do mechanizmu tworzenia się nastrojów konsumenckich. Warto mu się przyjrzeć, bo jest prawdopodobne, że podobne czynniki będą wpływać na ich zmiany w bliskiej przyszłości.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta