Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poważne tematy na bruku

15 września 2004 | Kultura | PW
źródło: Nieznane

Czołówkę polskich teatrów ulicznych stanowi dwanaście zawodowych zespołów. Obok nich działa wiele grup amatorskich.

Poważne tematy na bruku

Realizowane z rozmachem widowiska są specjalnością Teatru KTO. Na potrzeby spektaklu "Wieża Babel" (na zdjęciu) wykorzystywane są ruchome oświetlenie i skomplikowane efekty pirotechniczne.

(c) PIOTR KOWALCZYK

Teatr uliczny, choć wciąż jeszcze utożsamiany z uprawianą pod szyldem cyrkowych sztuczek rozrywką dla mas, od lat z powodzeniem porusza trudne kwestie i odważnie krytykuje rzeczywistość. Działając w dużych ośrodkach, ale także miasteczkach i na wsiach, wychodzi ze sztuką do widza, któremu brak środków, a równie często odwagi, by samemu po nią sięgnąć.

Oprócz dużych zespołów spektakle plenerowe wystawiają dziesiątki amatorskich grup, powstających przy domach kultury, a nawet w prywatnych mieszkaniach. - Z mojej wiedzy wynika, że niewielkich, offowych teatrów jest w Polsce kilkadziesiąt, ale ponieważ żadna instytucja nie prowadzi takich statystyk, równie dobrze może ich być kilkaset - powiedział "Rz" Dariusz Jarosiński, dyrektor artystyczny warszawskiego festiwalu Sztuka Ulicy. Czołówkę polskich teatrów ulicznych stanowi dwanaście zawodowych zespołów, które pojawiają się na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3331

Spis treści

Poradniki Rzeczpospolitej

Zamów abonament