Przyszłość to paliwa i samochody
Przyszłość to paliwa i samochody
Wejście Polski i Węgier do UE ożywiło handel między naszymi krajami. Polska radzi sobie na tym polu coraz lepiej, głównie za sprawą większego eksportu samochodów. Być może wkrótce powstanie regionalny koncern paliwowy złożony z PKN Orlenu i firmy MOL.
W 2003 roku Węgry były 13. partnerem handlowym Polski. Prawdopodobnie w tym roku znaczenie tego państwa wzrośnie, ponieważ zniknęły cła i innego rodzaju bariery w wymianie. - Przed wejściem Polski do UE wina z Węgier obłożone były 30-proc. cłem, a wina sprowadzone z terenu dawnej "15" były zwolnione z opłat granicznych. Uważam, że to był absurd. Obecnie cła zostały zniesione, więc łatwiej nam konkurować na rynku - powiedział "Rz" Janusz Walczak, właściciel firmy Skarbnica Win, która sprowadza wina z Węgier.
Wojny celne do lamusa
Chociaż Polska i Węgry przed wejściem do UE działały w strefie wolnego handlu CEFTA, współpraca ta nie układała się różowo. W 1998 roku Polska wprowadziła cło na kukurydzę i przecier pomidorowy sprowadzane z Węgier....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta