Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Krok po kroku

25 listopada 2004 | Dobra firma | RM
źródło: Nieznane

WINDYKACJA

Monity Jak odzyskać pieniądze i nie stracić klienta

Krok po kroku

RYS. RAFAŁ PIEKARSKI

Wysyłanie do klientów monitów jest jednym z elementów polubownego postępowania przedsądowego. W ten sposób wierzyciel próbuje skłonić klienta do dobrowolnego spełnienia świadczenia. Z jednej strony, wskazuje na korzyści związane z dalszą współpracą, z drugiej - na sankcje w razie odmowy zapłaty. Wysyłanie monitów pozwala też przygotować dokumentację na potrzeby procesu cywilnego, gdyby podjęte działania okazały się nieskuteczne.

Monity nie tylko wspomagają działania windykacyjne. Są wręcz koniecznym elementem postępowania sądowego w sprawach gospodarczych (sprawy cywilne pomiędzy przedsiębiorcami, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej). Zgodnie bowiem z art. 479 12 § 2 kodeksu postępowania cywilnego powód powinien dołączyć do pozwu: odpis wezwania do dobrowolnego spełnienia żądania, odpis oświadczenia co do stanowiska pozwanego w tym przedmiocie oraz informację i odpisy pism świadczących o próbie wyjaśnienia spornych kwestii w drodze rokowań.

Jeśli powód nie dopełni tych obowiązków, sąd wezwie go do uzupełnienia braków pozwu w terminie 7 dni (art. 130 § 1 k.p.c.). Jeżeli powód tego nie zrobi, a termin minie, sąd zwróci pozew....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3390

Spis treści

Poradniki Rzeczpospolitej

Zamów abonament