Kosztowne nowości
Kosztowne nowości
Unia Europejskaâ przygotowując kolejne normy czystości spalin, wymusza na producentach ciężarówek nieustanny postęp w budowie silników. Wraz z normami Euro 4 i Euro 5 wprowadzane są nowe generacje jednostek napędowych. Postęp jednak kosztuje i przedstawiciele koncernów już zapowiadają podwyżki.
Jonas Hofstedtâ odpowiedzialny w Scanii za rozwój silników, jest zdaniaâ że przejście z normy Euro 3 na Euro 4 jest jednym z największych dokonań dla każdego producenta. O wielkości zadań i zaangażowanych w badania środków może świadczyć ilość zatrudnionych naukowców. Gdy w Scanii przygotowywano jednostki spełniające normę Euro 2, zespół liczył ok. 30 osób. Nad silnikami Euro 4 pracowało już ponad sto! Każdy z producentów musiał zainwestować dobre kilkadziesiąt milionów dolarów w te badania.
Jedna dla wszystkich
Koszty badań stanowią ogromną barierę dla producentów samochodów ciężarowych. Nic dziwnegoâ że poszukują oni sposobu zmniejszenia ich. Scania jest producentem średniej wielkości i dlatego wprowadziła jeden typ komory spalania we wszystkich swoich silnikach. Dzięki temu zmniejszyła koszty przygotowania diesli nowych generacjiâ gdyż najintensywniejsze badania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta