Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto pyta, ten leci

28 stycznia 2005 | Moje Podróże | FF AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Kto pyta, ten leci Gdzie można kupić bilet na tanie linie lotnicze?

Tanie linie są tanie między innymi dlatego, że do minimum ograniczają zatrudnienie. Najchętniej handlują przez Internet. Tam więc najłatwiej i najszybciej można kupić bilety. Adresy stron podajemy obok, w wizytówkach przewoźników.

Niektóre linie sprzedają też bilety przez telefon (tzw. call centers, trzeba wtedy podać numer karty kredytowej) lub przez biura podróży i na lotniskach. Za kupowanie poza Internetem trzeba jednak zapłacić.

Kiedy jest najtaniej?

Bilety u tanich przewoźników drożeją wraz z upływem czasu. Oznacza to, że jeśli kupimy bilet kilka tygodni przed wylotem, zapłacimy za niego dużo mniej niż ktoś, kto zdecyduje się na to kilka dni przed terminem. Nazywa się to "pierwszy wygrywa".

Lepiej też kupować bilety na dni w środku tygodnia niż na weekend. Najwięcej ludzi chce lecieć w piątki po południu i w poniedziałek rano. Wtedy jest najdrożej.

Czy rzeczywiście można polecieć za, jak zachęcają reklamy, złotówkę zy nawet bezpłatnie?

Niektóre tanie linie rzeczywiście kuszą lotami za złotówkę lub 0 złotych. Przeważnie robią to w okresach, gdy zainteresowanie lotami mocno spada. Klient musi jednak zapłacić opłaty lotniskowe (korzystanie z portu, przewiezienie bagażu, obsługa naziemna). A to oznacza od stu do kilkuset złotych. Obok pokazujemy rzeczywiste koszty...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3443

Spis treści

Ekonomia

Awaria sieci AsterCity w Warszawie
BRE Bank: Jóźkowiak w zarządzie
Banki stracą, fundusze zyskają
Bój o miliony pacjentów
Centralwings chciałby z Łodzi
Chcą na giełdę w tym roku
Colgate-Palmolive słabiej
Coraz większy eksport
Czwarta sesja wzrostu w stolicy
DaimlerChrysler: pomogły ciężarówki
Decyzje jeszcze nie zapadły
Dobre prognozy
Dolar się umocnił
Druga próba podwyższenia kapitału
Dwa tygodnie oczekiwania
Eurostat powinien liczyć po polsku
Fiat: strajk w Turynie
Frankfurt ujawnia ofertę dla LSE
Gerling Życie chce Nationwide
Glimar: Nowy prezes
IBM: sprzedaż zatwierdzona
Jesteśmy cierpliwi
Jukos bez eksportu
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kolejki po akcje Ciechu
Kontrola cieląt w UE
Korzystna zmiana
Kto przejmie dziesięć miliardów złotych
Kurs o ponad 36 procent w górę
Lafarge lepiej od prognoz
Lepsze nastroje w Niemczech
Mniejsze zyski Dow Jones & Co.
Na drodze do GSM R
Nie wszystko załatwione
Nierówne korzyści
Niższe stopy w Czechach
OPEC nie ograniczy wydobycia
Obawy Philipsa
Optymistyczna wizja
Pieniądze od swoich
Polska otwarta na konkurencję
Poruszyć wyobraźnię i sumienie świata
Prezesi tracą posady
Produkcja stali będzie rosła
Przybywa miejsc pracy
Przyjaźń z Arcelorem
Regionalny fundusz nieruchomości
Ropa znów w górę
SPÓŁKI GIEŁDOWE
SeaFrance nie chce cudzoziemców
Siemens - zmiana warty
Skrytykowany podatek Chiraca
SkyEurope do Nicei
Składki na KRUS bez zmian
Smutek łasucha
TP w Brukseli
USA: produkcja będzie rosła
Więcej i częściej płacimy kartami
Wolny bieg
Wyższe ceny domów w Irlandii
Zajęte konta Jukosu
Zmiany w akcjonariacie
Żużel w Polsacie
Zamów abonament