Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wielki mały rynek

10 maja 1995 | Ekonomia | JB DW

Producenci lodów w Polsce

Wielki mały rynek

Producentów lodów w Polsce jest kilka tysięcy. Jest to jednocześnie jeden z najbardziej rozdrobnionych i lokalnych rynków. Produkcja jest prosta i nie wymaga zaangażowania specjalnie wysokiego kapitału. Droga jest natomiast dystrybucja oraz marketing. Na palcach jednej ręki można policzyć tych producentów, którzy są w stanie dotrzeć do najdalszych krańców Polski. Z całą pewnością należą do nich firmy z zachodnim kapitałem -- brytyjskoholenderska Algida (Unilever) i niemiecki Schoeller. Polskie firmy w ubiegłym roku wyprodukowały i dostarczyły na nasz rynek ok. 50--60 tys. ton lodów. Ile dostarczyli na rynek zagraniczni producenci -- trudno określić. Jeden z największych polskich producentów powiedział nam, że konkurencja na tym rynku jest wyjątkowo zaciekła i że "wyprodukować" to zupełnie co innego, niż sprzedać. Zwłaszcza w przypadku takiego nietrwałego towaru, jak lody.

Nawet supermarkety, których coraz więcej pojawia się na naszym rynku, nie związały się na stałe z którymś z producentów. Np w warszawskich placówkach Billa najlepiej sprzedają się wyroby Zielonej Budki, a w Katowicach raczej Algidy i Schoellera. O ile w Warszawie mówi się, że zachodni producenci robią lody za słodkie, o tyle w Katowicach już nikt nie ma takich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 475

Spis treści
Zamów abonament