Kolejowa E 65 konkurencją dla autostrady
PKP -- inwestycje
Kolejowa E 65 konkurencją dla autostrady
Kolej przygotowuje się do modernizacji głównego korytarza kolejowego Północ-Południe i linii E 65 Gdynia-Warszawa-Zebrzydowice, której długość wynosi 722, 3 km. E 65 została uznana w ub. r. przez II Pan- Europejską Konferencję Transportową, za główne połączenie na osi Północ -Południe łączące Skandynawię z Południem Europy. Linię tę wraz z odcinkiem Katowice-Zwardoń (-Żilina) nazwano "korytarzem VI" i objęto priorytetami inwestycyjnymi. Podobna rola jest też przypisywana mającej powstać autostradzie A 1.
Komunikacja promowa Gdyni z Karlskroną oraz Gdańska z Helsinkami i Okselosundem umożliwia połączenie, za pośrednictwem E 65, krajów skandynawskich z Warszawą, Krakowem, Wiedniem, a poprzez kolejową trasę E 20 -- także z Berlinem i Paryżem, Mińskiem Białoruskim, Moskwą i Sankt Petersburgiem. Na południu Polski E 65 rozgałęzia się dalej do Pragi, Bratysławy i Budapesztu oraz przez Słowację i Węgry do Rumunii.
Według...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta