Polski boom na notebooki
Według ocen firmy analitycznej IDC Polska niektórzy producenci przenośnych komputerów w I kwartale zwiększyli czterokrotnie liczbę sprzedanych maszyn. Siódemka głównych producentów notebooków podwoiła sprzedaż. - Cena komputerów przenośnych spadła do poziomu cen maszyn stacjonarnych z płaskim, ciekłokrystalicznym monitorem. Dlatego małe i średnie firmy, wymieniające komputery, decydują się często na notebooki - powiedział "Rz" Jarosław Smulski, analityk IDC Polska.
Przenośne komputery są przebojem rynku od ubiegłego roku. Sprzedano ich o ponad 54 proc. więcej niż rok wcześniej, podczas gdy cały rynek powiększył się o ok. 20 proc. Do odbiorców trafiło w sumie ponad 1,3 mln PC, w tym przenośnych 250 tys. Na rynku notebooków trwa zacięta rywalizacja - zwłaszcza między trójką Hewlett-Packard, Toshiba i Acer. Trzeci w ubiegłym roku Acer w pierwszym kwartale tego roku wysunął się na czoło stawki, ale dotychczasowy lider Hewlett-Packard wprowadził nowe produkty i liczy, że odzyska...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta