Kawa, ciastko i klimat
Polski rynek barów kawowych jest w początkowej fazie rozwoju. Według raportu GfK Polonia "Rynek Gastronomiczny w Polsce 2004" jego wartość sięgnęła 1,24 mld zł. - Jest to rynek o bardzo dużym potencjale - ocenia Richard Worthington, współzałożyciel sieci kawiarni Coffee Heaven, liczącej w naszym kraju 28 placówek. Szacuje on, że w Polsce działa 15 sieci barów kawowych, m.in. Nescafe, Tchibo, Twice, Mercer's, Pożegnanie z Afryką, Segafredo.
Według badań GfK Polonia na naszym rynku jest 4,3 tys. kawiarni. Średnia wartość rachunku zostawionego w kawiarni wzrosła w ubiegłym roku do 15 zł z 13 zł w 2003 roku. - Najbliższe lata prawdopodobnie przyniosą dalszy i bardziej dynamiczny rozwój gastronomii. W tej chwili w porównaniu z gastronomią w krajach Europy Zachodniej Polska wypada słabo zarówno pod względem liczby placówek, jak i wartości rynku - ocenia Magda Zimna z GfK Polonia. O rozwoju krajowego rynku świadczą obroty największych sieci, które rosną o ponad 30 proc. rocznie.
Koszt założenia baru zależy głównie od lokalizacji. Jest niższy, jeśli wynajmujemy pomieszczenie przystosowane już do działalności gastronomicznej, wyższy - jeśli lokal wymaga gruntownego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta