W poszukiwaniu nowego modelu finansowania
Od 1 maja 2004 r. polski rynek jest zaś częścią rynku europejskiego.
W myśl raportu Grupy Strategii Cyfrowej Europejskiej Unii Nadawców "Media z misją" listopad 2002 r. pod pojęciem mediów publicznych rozumieć należy nadawców "działających na mocy przepisów, które określają ich misję publiczną. Dotyczy to nadawców, którzy w całości bądź w części są finansowani z abonamentu, dotacji czy dochodów z reklamy". Istotą bytu mediów publicznych nie jest więc źródło ich finansowania, ale ukształtowanie przez przepisy prawne jako nadawców wykonujących wskazane w tych przepisach zadania misyjne.
W Unii model mieszanyNajpopularniejszym sposobem utrzymywania mediów publicznych w UE jest model mieszany - zakładający finansowanie ze środków publicznych (subwencje państwowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta