Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W poszukiwaniu nowego modelu finansowania

03 października 2005 | Prawo | LJ
źródło: Nieznane

Pieniądze na media publiczne W poszukiwaniu nowego modelu finansowania Wśród pytań, na które odpowiedzieć musi nowe prawo medialne, jest i to o zasady finansowania mediów publicznych. Od ich prawidłowego ukształtowania zależy bowiem funkcjonowanie całego rynku medialnego. Lech Jaworski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, doktor nauk prawnych, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego

Od 1 maja 2004 r. polski rynek jest zaś częścią rynku europejskiego.

W myśl raportu Grupy Strategii Cyfrowej Europejskiej Unii Nadawców "Media z misją" listopad 2002 r. pod pojęciem mediów publicznych rozumieć należy nadawców "działających na mocy przepisów, które określają ich misję publiczną. Dotyczy to nadawców, którzy w całości bądź w części są finansowani z abonamentu, dotacji czy dochodów z reklamy". Istotą bytu mediów publicznych nie jest więc źródło ich finansowania, ale ukształtowanie przez przepisy prawne jako nadawców wykonujących wskazane w tych przepisach zadania misyjne.

W Unii model mieszany

Najpopularniejszym sposobem utrzymywania mediów publicznych w UE jest model mieszany - zakładający finansowanie ze środków publicznych (subwencje państwowe...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3652

Spis treści
Zamów abonament