Przykłady realizacji hybrydowych PPP
Sieć kolejowa Hiszpanii jest odizolowana od reszty Europy zarówno przez szersze niż w pozostałej części kontynentu tory, jak i masyw Pirenejów oddzielający Hiszpanię i Francję. W celu poprawy połączeń kolejowych z innymi krajami Unii Europejskiej podjęto w połowie lat 90. decyzję o budowie szybkiego połączenia kolejowego długości 45 km między Perpignan we Francji i Figueras w Hiszpanii z ponadośmiokilometrowym tunelem pod Pirenejami.
Z powodu rozbieżności między procedurami zamówień publicznych i podobieństwem ustaw o PPP w Hiszpanii i Francji, a także w celu zminimalizowania obciążenia finansowego i ryzyka podejmowanego przez sektor publiczny wybrano PPP jako formę realizacji projektu. Umowa międzyrządowa w tej sprawie między Madrytem i Paryżem została podpisana w 1995 r.
Pomoc UEWkrótce potem zaczęły się starania o uzyskanie funduszy unijnych dla projektu. Dzięki przyznaniu mu przez Parlament Europejski priorytetu w systemie TEN-T (transeuropejskich sieci transportowych) UE sfinansowała prawie całość badań i projektów, które poprzedziły otwarcie przetargu.
Mimo że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta